Noskatieties takas video:

Apraksts:

Taku ieteicams sākt Aukštaitijas nacionālā parka Apmeklētāju centrā, kur pieejama arī brošūra ar detalizētu informāciju par taku. Takas lielā apļa garums ir ~5km un līdz ar parka dabas vērtību baudīšanu tās iziešana ļaus izpildīt arī ikdienas soļu skaita kvotu. Dodieties pa labi no Apmeklētāju centra Ignalinas virzienā. Ceļa kreisajā pusē ciemata galā redzēsiet pludmali un auto stāvvietu. Šķērsojiet to un dodieties meža virzienā. Pēc tam, kad šķērsots tilts, nonāksiet pie pirmā informācijas stenda takas sākumā. Taka vijas gan augšup, gan lejup, gan arī gar kalna pakāji. Pa ceļam redzēsiet gan skaistus mazus ezeriņus, gan strautiņus un purvājus. Ezeru krastos aug nelielas dabiskās pļavas, bet blakus šalc zaļš sils. Floristikas ziņā Aukštaitijas nacionālais parks ir viena no bagātākajām aizsargājamajām teritorijām Lietuvā. Takas vidusdaļā, pēc vairāku purva ezeriņu šķērsošanas, sasniegsiet Taramas ezeru, kas saistās ar vairākiem velnu stāstiem. Taraminis ir arī vārds, ko vietējie iedzīvotāji lietoja velna apzīmēšanai. Gar taku uzstādīti vairāki informācijas stendi, kas patiks bērniem, jo tie iepazīstina ar parka apkārtni un dabu caur spēlēm, kā arī pieejamas vairākas atpūtas vietas. Sasniedzot Lūšu ezera krastā esošo parka Dabas skolu, griezieties Palūšes pludmales virzienā un gar krastu dodieties atpakaļ.

Lejupielādējiet takas GPX

Lai atvērtu GPX failu ar takas maršrutu mobilajā tālrunī vai datorā jābūt instalētai kādai no ceļošanas aplikācijām vai kartēm, piem., Wikiloc, Outdooractive, ViewRanger, OS Maps vai arī citām GPX failu lasīšanas programmām un aplikācijām.

Atrašanās vieta: Aukštaitijas nacionālais parks, Palūše, Lietuva. Ieteicamais sākuma punkts: Aukštaitijas nacionālā parka Apmeklētāju centrs, Lūšu iela 16, Palūše

Takas sākums kartē: Lat:55.33182,Lon:26.10571

Pieejamība:

Slēpot iespējams posmā gar Lūšu ezera krastu

Apskatei nepieciešamais laiks: 3 h

Garums: Mazais aplis: 2,5 km, lielais aplis: 5,3 km

Marķējums: Marķēta ar norādes zīmēm, t.sk. uz kokiem

Veids: Lokveida

Grūtību pakāpe:

Segums: Iestaigāta taka, dēļu laipa

(lietus laikā un ziemā dēļu laipa var būt slidena. Pavasarī un rudenī daļa takas var būt applūdusi)

Labiekārtojums:

Palūšē

Nokļūšana: ar automašīnu, ar autobusu, ar vilcienu

Ar automašīnu: No Viļņas: Iebraucot Palūšes ciematā labajā pusē atrodas stāvvieta ezera krastā, pie kura sākas pati taka. Turpinot ceļu nedaudz uz priekšu, kreisajā pusē atrodas vēl viena stāvvieta un parka Apmeklētāju centrs.

No Kauņas: Iebraucot Palūšes ciematā pēc 300m labajā pusē atrodas stāvvieta un parka Apmeklētāju centrs. 100 m uz priekšu, ciemata galā, atrodas vēl viena stāvvieta ezera krastā, pie kuras sākas pati taka.

Ar autobusu: Līdz Palūšei

Ar vilcienu: Līdz Ignalinai. Ceļu var turpināt ar autobusu vai kājām/ar velosipēdu apmēram 4 km līdz Palūšei pa riteņbraucēju un gājēju celiņu.

Uzturēšanās noteikumi:

Apsaimniekotājs: Aukštaitijas nacionālā parka un Labanoras reģionālā parka direktorāts, +370 38647478, info@aparkai.lt

Info: Aukštaitijas nacionālā parka Apmeklētāju centrs, Lūšu iela 16, Palūše, +370 38647478, info@aparkai.lt, www.aparkai.lt