Noskatieties takas video:

Apraksts:

Taka iepazīstina ar Aukštaitijas nacionālā parka ainavu un vienu no iespaidīgākajiem reljefa elementiem – Šilinišķu grēdu. Taka sākas pie Šilinišķu skatu torņa, kas ir pirmā skatu platforma Lietuvā, kas ierīkota uz mobilo telekomunikāciju antenas torņa, tādēļ tam ir savdabīga forma. Taka vijās gar pakalniem, augšup un lejup, caur mežiem, gar ezeru krastiem attālo Šilinišķu un Stripeiķu ciematu virzienā, kuri līdz mūsdienām ir saglabājuši seno ciemu tradicionālo arhitektūru. Sākumā taka ved līdz pašai grēdas virsotnei, tad turpinās lejup uz Almajas ezeru, kur karstā laikā iespējams atsvaidzināties. Tālāk ceļš turpinās atkal augšup un kalna virsotnē skatam paverās elpu aizraujoša panorāma uz mājīgo Šilinišķu ciematu. Līdz nākošajam – Stripeiķu ciematam – ceļš turpinās caur mežu. Ciematā noteikti apmeklējiet Senās dravniecības muzeju, kas iepazīstina ar biškopības vēsturi un piedāvā nobaudīt dažādas medus šķirnes. Turpat muzeja teritorijā pieejama jauka atpūtas vieta Tauragnas upes krastā. No Stripeiķiem maršruts tālāk šķērso skaistās Pakasas ūdens dzirnavas un ved atpakaļ līdz Šilinišķiem un tālāk uz takas sākumu.

Lejupielādējiet takas GPX

Lai atvērtu GPX failu ar takas maršrutu mobilajā tālrunī vai datorā jābūt instalētai kādai no ceļošanas aplikācijām vai kartēm, piem., Wikiloc, Outdooractive, ViewRanger, OS Maps vai arī citām GPX failu lasīšanas programmām un aplikācijām

Atrašanās vieta:  Aukštaitijas nacionālais parks, Lietuva. Ieteicamais sākuma punkts:  Šilinišķu skatu tornis, Ginuču ciemats

Takas sākums kartē: Lat:55.38102,Lon:25.97555

Pieejamība:

Senās dravniecības muzejs

Apskatei nepieciešamais laiks: 4 h

Garums: 10 km

Marķējums: Marķēta ar norādes zīmēm un dzeltenas krāsas punktiem uz kokiem

Veids: Cilpveida

Grūtību pakāpe:

Segums:Iestaigāta taka, meža ceļš

Labiekārtojums:

Skatu tornis

Nokļūšana: ar automašīnu

No Viļņas: Braukt pa ceļu Viļņa-Zarasai līdz Ignalinai. Ignalinā nogriezties pa kreisi Utenas/Molētu virzienā un braukt pa galveno ceļu līdz pagriezienam uz Ginučiem, kas atrodas apmēram 200m aiz Ignalinas. Nogriezties pa labi un turpināt braukt pa galveno ceļu ~ 7km, tad nogriezties pa kreisi Ginuču virzienā. Tad braukt cauri ciematam pa galveno ceļu līdz Šilinišķu skatu tornim, kas atrodas ceļa labajā pusē

No Kauņas: braukt Ukmerģe/Molēti/Ignalina virzienā (autoceļš A6, local reģionālais autoceļš 155 un 114). 1 km aiz Motiejūņu ciemata nogriezties pa kreisi Kirdeiķu virzienā. Pēc ~8 km krustojumā griezties pa labi Ladakalņa un Ginuču pilskalna virzienā un braukt līdz Ginučiem. Ciematā krustojumā nogriezties pa kreisi un braukt līdz Šilinišķu skatu tornim, kas atrodas ceļa labajā pusē.

Uzturēšanās noteikumi:

Apsaimniekotājs: Aukštaitijas nacionālā parka un Labanoras reģionālā parka direktorāts, +370 38647478, info@aparkai.lt

Info: Aukštaitijas nacionālā parka Apmeklētāju centrs, Lūšu iela 16, Palūše, +370 38647478, info@aparkai.lt, www.aparkai.lt