Ilustratīvs attēls par vienotiem klientu centriem

2023.gada 1.februārī, paplašinot valsts pakalpojumu pieejamību reģionāli, sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju atklāj deviņus jaunus Valsts un pašvaldību vienotos klientu apkalpošanas centrus (VPVKAC).

Bauskas novadā atklāj četrus jaunus vienotos klientu apkalpošanas centrus – Gailīšu pagastā, Svitenes pagastā, Valles pagastā un Vecumnieku pagastā. Savukārt Smiltenes novadā darbu uzsāk trīs – Grundzāles pagastā, Trapenes pagastā un Palsmanes pagastā, tāpat darbu uzsāk arī VPVKAC Tukuma novada Lapmežciema pagastā un Jelgavas novada Cenu pagastā.

Katrā vienoto klientu apkalpošanas centrā iedzīvotājiem ir pieejama datorizēta darba vieta, lai varētu pieteikt portālā https://www.latvija.gov.lv pieejamos pakalpojumus, kā arī ir nodrošināts VPVKAC darbinieka atbalsts šo pakalpojumu pieteikšanā.

Tāpat vienoto klientu apkalpošanas centrā iedzīvotāji var pieteikt pieprasītākos Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Lauksaimniecības datu centra un Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumus “pilnvarotā e-asistenta” risinājumā, tas ir, pakalpojumu pēc klienta pilnvarojuma portālā Latvija.lv piesaka VPVKAC darbinieks. Atsevišķus pakalpojumus uz vietas var pieteikt papīra formā, šādus pieteikumus VPVKAC darbinieks sistēmā nosūta atbildīgajai iestādei.

Iedzīvotājiem pieejami jau 154 vienotie klientu apkalpošanas centri, sīkāka informācija pieejama saitē: VPVKAC adrešu saraksts un kontaktinformācija.

VPVKAC ir lielākais klientu apkalpošanas tīkls valstī. Šajā gadā plānots pakāpeniski paplašināt teritoriālo vienoto klientu apkalpošanas centru pieejamību, kā arī papildināt esošo pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 valsts iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu.